Mick Hughes, a Metallica keverő hangmérnöke DPA d:vote 4099 hangszermikrofonokra váltott miután megtapasztalta, hogy remekül tolmácsolják az élő rockzenét.
Big Mick, a Metallica amerikai heavy metal zenekar keverő hangmérnöke DPA d:vote™ 4099 hangszermikrofonokat használ Lars Ulrich dobos cintányérjainak és tamjainak hangosítására.
„A Metallicánál eltöltött harminc év és Lars dobjainak egy másik mikrofonmárkával tizenöt éven keresztül történt hangosítása után Morten Uldbæk, a Midas keverők dán forgalmazójának rábeszélésére teszteltem a DPA mikrofonokat” – mesélte Big Mick. „Be kell ismernem, sosem tekintettem alkalmasnak élő rockzenére a DPA-kat, de miután kipróbáltam, egyszerűen lenyűgözött a fényes és nyílt hangzás.”
Az utolsó lökést a DPA-ra váltáshoz a stúdió hangmérnökök adták meg, akik a Metallica 3D-s filmjének, a Through the Never audió munkálatain dolgoztak. A film első nyilvános vetítése szeptember 17-én a kaliforniai Chistopher B. Smith Rafael mozi központban volt.
„A felvételen dolgozó srácok nem voltak igazán elégedettek a régi mikrofonjainkkal, mert nem hozták azt a teljes frekvenciasávban használható hangot, amit hallani szerettek volna” – mondta Big Mick. „A 3D-s film surround hangzásához nyilvánvalóan nagyon fontos a tökéletes audió, ezért javasoltam a d:vote 4099 hangszermikrofonokat, és egy A/B teszt lefolytatása után nagyon örültek a cserének.”
Big Mick még hozzáfűzte, hogy a fényesebb és nyíltabb hangzás mellett a DPA d:vote 4099 hangszermikrofonok a magasabb frekvencia tartományban sokkal tisztábban szóltak. Ennek eredményeként már nem volt szükség exciter alkalmazására a cintányér és tam csoportokhoz a Midas keverőpulton.
„A technológia folyamatosan fejlődik és én mindig keresem a jobb megoldásokat” – mondta Big Mick. „Most, hogy felfedeztem a DPA-t, várom a további modellek kipróbálásának lehetőségét, különösen a d:dicate™ 2011 felvételi mikrofonokra vagyok kíváncsi, úgy hallottam ezek is kiválóak dobokhoz.”
Leave a Reply