2011-et írunk, a Söndörgő együttes tagjai épp Sting koncertjét nézik és ámulattal hallgatják a szimfonikus zenekar csodálatos hangzását. DPA 4099-esek – deríti ki Princz Gergő, a zenekar hangmérnöke, és nem sokkal ezután már a Söndörgő hangszerein is ott láthatjuk ezeket a jellegzetes mini mikrofonokat.
„A hangzásban számomra az a legfontosabb, hogy milyen minőségű hanggal szakítjuk meg a csendet” – mondja Gergő. „A DPA-k verhetetlenek az akusztikus hangszerek tranzienseinek közvetítésében, maradéktalanul visszaadják a fa hangját.” A 7 darab DPA 4099-es tehát felkerült a hangszerekre és egyetlen muzsikus sem tiltakozott ellene. Ugyanis a DPA azon kevés gyártók egyike, amely legalább annyi energiát fordít a mikrofonok csíptetőjének/rögzítőjének kifejlesztésére, mint magára a mikrofonra. Az elhelyezés nem gátolja a zenészt a muzsikálásban, az igényes kialakítás pedig még a legkényesebb hangszer esetében is biztosítja annak sértetlenségét.
Miután a zenekar rengeteget utazik, a megszokott hangzás elérése szempontjából a legcélszerűbb megoldásnak a saját technika használata bizonyult. „A megszólalásban nem lehet gyenge láncszem, ezért mindenhová visszük a saját mikrofonjainkat, saját keverőnket és mindenki felsőkategóriás fülmonitor rendszert használ” – folytatja Gergő.
A népzene az élő megszólalás tekintetében általában a perifériára szorul. Azonban a Söndörgő együttes a Sziget Világzenei Színpadán bebizonyította, hogy minőségi technikával ezt a műfajt is sikerre lehet vinni.
Leave a Reply